به عقيده پژوهشگران خوردن روزانه يك سيب، انسان را از رفتن به دكتر بينياز ميكند ولي خوردن يك بشقاب سبزيجات ميتواند در كند شدن روند فراموشي در بزرگسالي بسيار موثر باشد.
خبرگزاري رويترز از شيكاگو گزارش داد، به گفته اين پژوهشگران بزرگسالاني كه روزانه دو تا سه بشقاب سبزيجات مصرف ميكنند ۴۰درصد كمتر از ديگر هم سن وسالان خود دچار فراموشي ميشوند.
اين گزارش نشان ميدهد، افرادي كه مقدار بيشتري كاهو و اسفناج مصرف ميكنند درقياس با ديگر هم سن وسالان خود تا اندازه زيادي كمتر به فراموشي مبتلا ميشوند.
اين پژوهش همچنين بر نقش مصرف سبزيجاتي چون، كدو و گل كلم در كاهش ميزان فراموشي در بزرگسالي تاكيد ميكند.
به گفته "مارثا موريس" كارشناس مركز پزشكي دانشگاهي در شيكاگو سبزيجات حاوي آندسته از ويتامينهايي است كه فعال بودن مغز انسان را باعث ميشود. |