|
::: توصيه هاي كاربردي |
|
::: چاي سبز و پيشگيری از آلزايمر |
آرشيو |
|
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، محققان با انجام پژوهشهاي جديد اعلام كردند كه مواد تشكيل دهنده چاي سبز كه ميتواند با سلولها سرطان مقابله كند، ميتواند از بروز بيماري آلزايمر جلوگيري كند. محققان دانشگاه جنوب فلوريدا با تزريق كردن مواد تشكيل دهنده چاي سبز به موشهاي آزمايشگاهي در طول چند ماه به اين نتيج رسيدند كه اين مواد مي تواند 54 درصد بروز بيماري آلزايمر را كاهش دهد و جزييات نتايج اين تحقيقات در مجله نرو ساينس به چاپ رسيده است. آلزايمر بيماري پيشروندهاي است كه به سلولها مغز و قسمت حافظه انسان آسيب وارد ميكند و هم اكنون 4.5 ميليون نفر در آمريكا و ميليونها نفر در سراسر جهان از اين بيماري رنج ميبرند. محققان اعلام كرده اند كه نوشيدن متداول چاي سبز به جلوگيري از بروز بيماري آلزايمر كمك نميكند زيرا فقط ماده ايجيسيجي كه در چاي سبز وجود دارد براي مقابله با اين بيماري مفيد است و ديگر مواد تشكيل دهنده آن ميتوانند تاثيرات منفي نيز بر روي انسان بگذارند. جاناتان سرپرست اين تحقيقات ميگويد:ما در صدد هستيم تا قرصي را از ماده ايجيسيجي تهيه كنيم و در اختيار افراد قرار دهيم. در تحقيقات ديگري كه بر روي تاثيرات ماده ايجيسيجي انجام شده است حاكي از آن است كه اين ماده ميتواند از بروز بيماري سرطان و همچنين پيشرفت و گسترش ويروس HIV كه سبب بيماري ايدز ميشود، جلوگيري كند. محققان ميگويند: هر فرد به طور روزانه بايد 1500 تا 1600 ميلي گرم ماده ايجيسيجي مصرف كند.
|